Bönevecka januari 2023

För sjätte året i rad startar vi upp tillsammans med en vecka i bön och tillbedjan. Vi har sedan länge konstaterat att böneveckan gör något med oss som församling och ger en riktning och ton för året som ligger framför. Det händer helt enkelt något när vi som gemenskap förenas i bön för att söka Guds hjärta och vilja för församlingen och för den plats vi är satta att leva på!

Den här böneveckan vill vi låta våra samlingar kretsa kring Jesus fråga: Vem säger ni att jag är? Den blir viktig eftersom vi under våren kommer fortsätta vårt tema “Kom, Jesus kallar”. Vårt svar på vem Jesus är kommer hjälpa oss i svaren på frågor som vem som kallar och vart Han kallar oss. Under veckan kommer vi därför kretsa kring Jesus egna ord om vem Han är, de så kallade Jag Är-talen i Johannesevangeliet. Vår bön och längtan är att vi än mer ska få tag i vem Jesus är och vad Han kallar oss till i en tid som denna.

Under veckan kommer vi ha samlingar varje dag från morgon till kväll med allt från tidebön och bibelstudier till rörelsebön. I år gästas vi av Daniel Alm som är föreståndare för Pingst- fria församlingar i samverkan. Han gästar oss på onsdagskvällen. På fredagen har vi en ekumenisk satsning där vi möts i Östermalmskyrkan till samling. Sedan går vi ut på stan för att möta människor. På lördagen kommer vi både ha bibelbrunch och på kvällen samlas vi till lovsång, bön och vittnesbörd. I år kommer vi även ha bibellunch på tisdagen och torsdagen.
Vi kommer även att ha 24/7-bön under veckans alla timmar.

Planera in böneveckan vecka 3, 2023. Delta och kom med förväntan på vad Jesus vill göra i ditt liv och med oss som församling!